Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden en privacy – Nagelsalon

Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding behandeling en transactie tussen Nagelstudio Aleid Creëert Nagels en cliënt waarop Nagelstudio Aleid Creëert Nagels deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

Nagelstudio Aleid Creëert Nagels zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.

Wanneer je een afspraak maakt, is deze bindend. We reserveren speciaal tijd voor jou. Als je een afspraak wilt wijzigen of annuleren, laat het ons dan minstens 24 uur van tevoren weten via telefoon of Whats App. Anders brengen we 50% van de kosten in rekening.

We proberen je op tijd te informeren als we een afspraak moeten verzetten.

Probeer op tijd te komen voor je afspraak. Als je meer dan 15 minuten te laat bent, kunnen we de behandeling inkorten voor de prijs van de geboekte sessie of 50% van de kosten in rekening brengen als we de afspraak moeten annuleren.

Bij het maken van een afspraak, zowel mondeling als in schrift, ga je akkoord met de voorwaarden.

Prijzen staan duidelijk vermeld op onze website en zijn inclusief btw.

Betaling dient direct na de behandeling contant of via overschrijving (‘Tikkie’) te gebeuren.

Bij je eerste afspraak hebben we bepaalde gegevens nodig voor een zorgvuldige behandeling. We gebruiken deze gegevens alleen voor studio-gerelateerde communicatie en zullen ze niet aan anderen verkopen of verhuren. Je kunt altijd vragen je gegevens in te zien, te corrigeren of te laten verwijderen als je geen gebruik meer maakt van onze diensten.

Wat je met ons deelt tijdens de behandeling, blijft vertrouwelijk, tenzij wettelijk anders bepaald.

We zijn niet aansprakelijk voor schade door onjuiste informatie over je gezondheid of verlies/diefstal/beschadiging van je eigendommen in de studio.

We bieden 1 week garantie op onze behandelingen en producten. Deze garantie vervalt wanneer: je het verzorgingsadvies tbv een goed te onderhoud van de kunstnagels niet opvolgt, je de kunstnagels hebt laten onderhouden door een andere nagelstudio, je zonder handschoenen met chemische middelen hebt gewerkt, de nagels zijn afgebeten of zijn afgebroken door onvoorzichtig handelen, je het advies om medische hulp te zoeken niet binnen 5 werkdagen hebt opgevolgd, je jonger bent dan 18 jaar, je medicijnen gebruikt en dit niet voor aanvang van behandeling hebt gemeld, je zwanger bent en dit niet voor aanvang van behandeling hebt gemeld.

Als er schade aan onze apparatuur of eigendommen ontstaat door jouw handelen, kunnen we een schadevergoeding eisen.

Diefstal wordt gemeld bij de politie.

Laat eventuele klachten binnen vijf werkdagen na ontdekking aan ons weten. We zullen binnen vijf werkdagen reageren en proberen een passende oplossing te vinden.

Wanneer wij een voorbeeld tonen van een aan te brengen nail art ontwerp, dan geldt dit als een aanduiding. Het resultaat op jouw nagels hoeft niet identiek te zijn aan het getoonde voorbeeld. Het copyright op aangebrachte nail art motieven berust bij Nagelstudio Aleid Creëert Nagels.

Gedraag je respectvol in de salon en volg onze instructies op. Onbehoorlijk gedrag kan leiden tot weigering van toegang tot de salon.

Roken, eten, het meenemen van (kleine) kinderen, onaangekondigd bezoek, of huisdieren zijn niet toegestaan tijdens de behandeling.

Voor geschillen is het Nederlands recht van toepassing.

De minimale leeftijd die Nagelstudio Aleid Creëert Nagels hanteert voor het zetten van kunstnagels is 18 jaar.

Versie december 2023.

Algemene voorwaarden Coaching, training en HR advies via Aard-Verschuiving Coaching

Artikel 1. Definities

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:
Opdrachtnemer: Aard-Verschuiving die deze algemene voorwaarden gebruikt voor het aanbieden van diensten;

Opdrachtgever: de persoon, onderneming of instantie die de opdracht voor de werkzaamheden verstrekt;

Diensten: alle door opdrachtnemer aan de opdrachtgever geleverde producten en diensten waaronder coaching en andere vormen van begeleiding, dan wel advisering, alles in de ruimste zin des woord, alsmede alle andere ten behoeve van de opdrachtgever verrichte werkzaamheden van welke aard dan ook, uitgevoerd in het kader van een opdracht, waaronder begrepen werkzaamheden die niet op uitdrukkelijk verzoek van opdrachtgever zijn verricht;

Coachee: degene die deelneemt aan een begeleidings-, advies- of coachtraject. De coachee kan tevens opdrachtgever zijn.

Artikel 2. Toepasselijkheid van deze voorwaarden

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten waarbij opdrachtnemer diensten aanbiedt of levert.

Afwijkingen van deze voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen; Niet alleen opdrachtnemer maar ook alle personen of ondernemingen die bij de uitvoering van enige opdracht voor de opdrachtgever zijn betrokken, kunnen op deze algemene voorwaarden een beroep doen;

Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende opdrachten en vervolgopdrachten van de opdrachtgever;

Eventuele inkoop- of andere algemene voorwaarden van de opdrachtgever zijn niet van toepassing, tenzij deze door opdrachtnemer uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.

Artikel 3. Offertes

De door opdrachtnemer gemaakte offertes zijn vrijblijvend; zij zijn geldig gedurende 30 dagen, tenzij anders aangegeven. Opdrachtnemer is slechts aan de offertes gebonden indien de aanvaarding hiervan door de wederpartij schriftelijk binnen 30 dagen worden bevestigd;

De prijzen in de genoemde offertes zijn exclusief BTW, tenzij anders aangegeven;

Offertes zijn gebaseerd op de bij opdrachtnemer beschikbare informatie.

Artikel 4. Uitvoering van de overeenkomst

Met de opdrachtnemer gesloten overeenkomsten leiden voor opdrachtnemer tot een inspanningsverplichting, niet tot een resultaatsverplichting, waarbij opdrachtnemer gehouden is haar verplichtingen zodanig na te komen, als naar normen van zorgvuldigheid en vakmanschap naar de maatstaven van het moment van nakomen van opdrachtnemer verlangd kan worden.

Opdrachtnemer zal de richtlijnen en gedragsregels van de Internationale Ethische Code – NOBCO naar beste inzicht en vermogen naleven;

Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. Dit zal altijd in overleg met de opdrachtgever geschieden;

De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan opdrachtnemer worden verstrekt. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft opdrachtnemer het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen;

Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat opdrachtnemer is uitgegaan van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor haar kenbaar behoorde te zijn.

Artikel 5. Contractduur en opzegging

Als de tussen partijen gesloten overeenkomst betrekking heeft op het meer dan eenmaal leveren van dezelfde prestatie, wordt deze geacht te zijn aangegaan voor onbepaalde tijd tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen;

Beide partijen kunnen te allen tijde de overeenkomst schriftelijk opzeggen. Indien de duur van de opdracht een jaar of langer is, dienen partijen een opzegtermijn van tenminste 3 maanden in acht te nemen.

Artikel 6. Wijziging van de overeenkomst

Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen de overeenkomst tijdig en in overleg dienovereenkomstig aanpassen;

Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Opdrachtnemer zal de opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen;

Indien wijziging of aanvulling van de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, zal opdrachtnemer de opdrachtgever hierover tevoren inlichten;

Indien een vast honorarium is overeengekomen zal opdrachtnemer daarbij aangeven in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit honorarium tot gevolg heeft.

Artikel 7. Geheimhouding

Partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. Het staat de coachee echter vrij om desgewenst inhoudelijke mededelingen te doen over wat er in de coaching of training besproken wordt;

Aan de opdracht zal door opdrachtnemer niet zonder toestemming van de opdrachtgever extern gerefereerd worden;

Coachee is ermee bekend en akkoord dat casuïstiek van de coachee geanonimiseerd kan worden ingebracht in intervisie/supervisie die de opdrachtnemer voor haar eigen professionele ontwikkeling volgt.

Artikel 8. Intellectuele eigendom

Voor zover auteurs-, merk-, modellen-, handelsnaam-, of andere rechten van intellectuele eigendom berusten op de door opdrachtnemer ter uitvoering van de overeenkomst geleverde diensten, is en blijft opdrachtnemer houder respectievelijk eigenaresse van deze rechten. De opdrachtgever mag de stoffelijke dragers van deze rechten uitsluitend gebruiken voor het doel waartoe deze aan de opdrachtgever verstrekt zijn, deze niet vermenigvuldigen en auteurs-, merk-, model-, handelsnaam-, en andere aanduidingen niet wijzigen of verwijderen;

Opdrachtnemer behoudt het recht om de bij de uitvoering van de werkzaamheden opgedane kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.

Artikel 9. Betaling

Betaling dient tenzij schriftelijk anders overeengekomen te geschieden binnen 14 dagen na factuurdatum, op een door opdrachtnemer aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd. Betaling zal plaatsvinden zonder aftrek, compensatie of opschorting uit welke hoofde dan ook. Bezwaren tegen de factuur schorten de betalingsverplichting niet op;

Indien de opdrachtgever de verschuldigde bedragen niet uiterlijk op de vervaldag heeft betaald, zal hij automatisch in gebreke zijn, zonder dat verdere ingebrekestelling vereist is. In geval van betalingsverzuim door de opdrachtgever is opdrachtnemer gerechtigd alle ten behoeve van de opdrachtgever te verrichten werkzaamheden met onmiddellijke ingang te staken of op te schorten, zonder dat zij daarvoor op enige wijze jegens de opdrachtgever schadeplichtig kan worden;

In geval van betalingsverzuim is de opdrachtgever voorts een vertragingsrente verschuldigd over de openstaande vorderingen gelijk aan de wettelijke rente;

In geval van liquidatie, faillissement of surseance van betaling van de opdrachtgever zullen de vorderingen van opdrachtnemer en de verplichtingen van de opdrachtgever jegens opdrachtnemer onmiddellijk opeisbaar zijn;

Door de opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds ter afdoening in de eerste plaats van alle verschuldigde rente en kosten, in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst open staan, zelfs al vermeldt de opdrachtgever dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur;

Als van opdrachtnemer meer dan de gebruikelijke inspanning wordt verlangd ter uitvoering van de overeenkomst, kan opdrachtnemer voor aanvang van haar werkzaamheden betaling (of daarmee gelijk te stellen zekerheid) eisen.

Artikel 10. Incassokosten

In geval opdrachtgever in verzuim is met de volledige betaling van de door opdrachtnemer aan opdrachtgever in rekening gebrachte bedragen dan is opdrachtgever aan opdrachtnemer buitengerechtelijke kosten verschuldigd, waarbij het navolgende geldt: Voor zover opdrachtgever niet handelde in de uitoefening van een beroep of bedrijf maakt opdrachtnemer aanspraak op een bedrag gelijk aan de wettelijk maximaal toegestane vergoeding ter zake buitengerechtelijk incassokosten, zoals is bepaald in en wordt berekend conform het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke Incassokosten, voor zover het openstaande bedrag – na het intreden van het verzuim – niet alsnog na aanmaning binnen 14 dagen gerekend vanaf de dag liggende na de dag van aanmaning door opdrachtnemer wordt voldaan;

Voor zover opdrachtgever handelde in de uitoefening van een beroep of bedrijf maakt opdrachtnemer aanspraak op vergoeding van de buitengerechtelijke (incasso)kosten, welke kosten in dat geval, in afwijking van artikel 6:96 lid 4 BW en in afwijking van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten, reeds nu voor alsdan worden vastgesteld op een bedrag gelijk aan 15% van de totaal openstaande hoofdsom met een minimum van EUR 75,00 voor iedere gedeeltelijk of volledig onbetaald gelaten factuur.

Artikel 11. Aansprakelijkheid

Opdrachtnemer aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid, hoe dan ook, voor schade ontstaan door of in verband met door haar verrichte diensten, tenzij de opdrachtgever aantoont dat de schade is veroorzaakt door opzet of grove schuld van opdrachtnemer;

De aansprakelijkheid van opdrachtnemer is beperkt tot de factuurwaarde van de opdracht, althans dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft;

In afwijking van hetgeen in lid 2 van dit artikel is bepaald wordt bij een opdracht met een langere looptijd dan zes maanden, de aansprakelijkheid verder beperkt tot het over de laatste zes maanden verschuldigde factuurbedrag;

Indien door of in verband met het verrichten van diensten door opdrachtnemer of anderszins schade aan personen of zaken wordt toegebracht, waarvoor opdrachtnemer aansprakelijk is, zal die aansprakelijkheid zijn beperkt tot het bedrag van de uitkering uit hoofde van de door opdrachtnemer afgesloten algemene aansprakelijkheidsverzekering, met in begrip van het eigen risico dat opdrachtnemer in verband met die verzekering draagt;

Elke aansprakelijkheid van opdrachtnemer voor bedrijfsschade of andere indirecte schade of gevolgschade, van welke aard dan ook, is nadrukkelijk uitgesloten.

Artikel 12. Annulering/ beëindiging van de overeenkomst

Opdrachtnemer heeft het recht om zonder opgave van reden een cursus, training, begeleidings-of coachtraject te annuleren of deelname van een opdrachtgever te weigeren dan wel de door de opdrachtgever aangewezen coachee te weigeren, in welke gevallen de opdrachtgever recht heeft op terugbetaling van het volledige door deze aan opdrachtnemer betaalde bedrag voor de betreffende cursus, training of coaching.

Artikel 13. Overmacht

In geval van overmacht is opdrachtnemer niet gehouden tot het nakomen van haar verplichtingen jegens de opdrachtgever. Onder overmacht wordt verstaan iedere van de wil van opdrachtnemer onafhankelijke omstandigheid, die nakoming van de overeenkomst tijdelijk of blijvend verhindert. Onder overmacht wordt in ieder geval verstaan: oorlog, brand, overstroming, pandemieën, storingen in de elektriciteit, internetverbindingen of andere communicatiemiddelen, stakingen, en overige onvoorziene omstandigheden die de uitvoering van de overeenkomst bemoeilijken of verhinderen;

Indien zich een situatie van overmacht voordoet, zal opdrachtnemer de opdrachtgever hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte stellen. Indien de overmacht situatie langer dan 3 maanden duurt, heeft de opdrachtgever het recht de overeenkomst schriftelijk te beëindigen.

Artikel 14. Toepasselijk recht en geschillen

Op alle overeenkomsten tussen opdrachtnemer en opdrachtgever is Nederlands recht van toepassing; Alle geschillen tussen opdrachtnemer en opdrachtgever zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar opdrachtnemer is gevestigd, tenzij dwingende wettelijke bepalingen anders bepalen.

Artikel 15. Slotbepalingen

Indien een of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, blijft de overige inhoud van de algemene voorwaarden onverminderd van kracht;

Wijzigingen van en aanvullingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze schriftelijk zijn overeengekomen;

Opdrachtnemer is gerechtigd de algemene voorwaarden eenzijdig te wijzigen. Wijzigingen treden in werking op het moment dat opdrachtnemer de gewijzigde voorwaarden schriftelijk aan opdrachtgever heeft meegedeeld.

Versie november 2021